داستان پیراهن مشکی نساجی لغو شد بنزما در فکر ترک عربستان تونی کروس زمان خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال را مشخص کرد تأکید و توصیه شهید سید ابراهیم رئیسی بر ورود فوتبال به مناطق محروم هادی رضایی در تالار مشاهیر فدراسیون جهانی والیبال سقف بودجه اعلام شد:بنویسید ۳۲۵ میلیارد، بخوانید ۵۰۰ میلیارد تاریخ و ساعت بازی بایرلورکوزن و آتالانتا در فینال لیگ اروپا | جاودانگی آلونسو یا تداوم غول‌کشی‌های گاسپرینی؟ روزبه چشمی در استقلال می‌ماند یا می‌رود؟ حضور وزیر ورزش در منزل شهید امیرعبداللهیان و سردار موسوی حجازی مجوز نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد توافق پرسپولیس با اوسمار محرومیت هاشمی نسب بخشیده شد تقدیم نشان طلای پارادوومیدانی قهرمانی جهان به رئیس جمهور شهید کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با نام «خادم‌الرضا» افشاگری مهم ممبینی در خصوص فساد در فوتبال+ ویدیو امیرقلعه‌نویی: آقای رئیسی پاداشی الهی گرفت برنامه سه هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد بوکسور مشهدی در ترکیب تیم ملی بوکس برای انتخابی المپیک مسابقات ورزشی تعطیل نمی‌شود سهیل مهدی بعد از برکناری در سازمان لیگ چه می‌کند؟
سرخط خبرها

اقبال: نتیجه جوان گرایی، زمان بر است

  • کد خبر: ۸۲۶۷۹
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
اقبال: نتیجه جوان گرایی، زمان بر است
سرمربی تنها  تیم لیگ برتری بدمینتون مشهد گفت: چه تعداد تیم‌ها بیشتر باشد، بازیکنان ستاره و ملی پوش به صورت عادلانه‌ای در بین تیم‌ها پخش می‌شوند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ تیم شهید فخار مشهد سومین سال پیاپی در لیگ برتر بدمینتون حضور دارد. در همه این سال‌ها این تیم پشتوانه‌ای برای دختران جوان مشهدی بوده است تا بتوانند با حضور در مسابقات سطح بالا، خود را گام به گام آماده‌تر کنند. در میان ۵ تیم حاضر در لیگ، شاید تیم‌های دیگر نماینده مشهد را جدی نگیرند و به چشم زنگ تفریح نگاه کنند؛ اما سرمربی تیم فخار از مدیران می‌خواهد ملاک ارزیابی خود را برد و باخت نگذارند و هدف والاتری را که پشت این تیم حضور دارد،  مد نظر قرار دهند. در حالی که تیم سکودار پونای مشهد به دلیل کرونا و مشکلات مالی ۲ سال است که در لیگ برتر غایب است، باید حضور این تیم را هرچند با محدودیت‌های مالی زیاد، غنیمت شمرد.

اولین شکست در اولین گام

لیگ برتر بدمینتون بانوان برای مشهدی‌ها از این هفته آغاز شد؛ زیرا در هفته نخست با قرعه استراحت روبه رو شدند. آن‌ها در اولین گام، راهی دیار کرمان شده و مقابل میزبان قدرتمند خود ۴ بر ۱ مغلوب شدند. مهرو روشنایی در بازی نخست ۲ بر ۰ نتیجه را به هاجر کبیری واگذار کرد. شیرین حسینی هم با همین نتیجه به آیدا عنایتی، بازیکن مشهدی تیم کرمان باخت. در بازی دونفره، نازنین بشیری و ملیکا یحیایی ۲ بر ۰ نتیجه را به هانیه هویدا و ساغر رفیعی واگذار کردند.

شیرین حسینی و فائقه بقایری موفق شدند یگانه کرمانی و سارا کیوان را ۲ بر ۰ شکست دهند و در بازی آخر، نازنین بشیری با قبول شکست ۲ بر ۰ مقابل ساغر رفیعی به کار خود پایان داد. هفته سوم لیگ برتر بدمینتون با یک هفته تأخیر، ۲۲ مهر برگزار خواهد شد که تیم دختران شهید فخار در مشهد میزبان نویان تهران هستند.

حضور در لیگ با ۲۰ روز تمرین

لیلا اقبال همچون دوره‌های گذشته هدایت این تیم را برعهده دارد. او به عنوان نایب رئیس بانوان هیئت بدمینتون نیز فعالیت می‌کند و درباره تیمش تصریح کرد: نسبت به شهر‌های دیگر که در لیگ حضور دارند، مشهد با تعطیلی‌ها و قرنطینه‌های زیادتری روبه رو بود. پیش از شروع لیگ، دختران تیم فقط ۲۰ روز تمرین کردند؛   در حالی که تیم‌های دیگر از مدت‌ها قبل در شهرشان اجازه تمرین داشتند. با این حال تمرینات ما ادامه دارد و امیدوارم با آمادگی بیشتری در مسابقات بعدی حاضر شویم.

سرمربی تیم شهید فخار تصریح کرد: ۵ تیم در لیگ حضور دارند که تعداد کمی است. هر چه تعداد تیم‌ها بیشتر باشد، بازیکنان ستاره و ملی پوش به صورت عادلانه‌ای در بین تیم‌ها پخش می‌شوند؛ اما الان با تعداد کم تیم ها، هر ۴ تیم دیگر غیر از ما همگی از بازیکنان غیربومی و مطرحی برخوردار ند و ما تنهاتیمی هستیم که ملی پوش نداریم و فقط به خاطر ابتلای یکی از بازیکنان مشهدی به کرونا، هم اکنون یک بازیکن غیربومی در ترکیب داریم. تیم‌های دیگر به سختی شاید یک بازیکن بومی در ترکیب داشته باشند و مابقی نیمکت نشین هستند.

رقابت نابرابر در لیگ

او ادامه داد: همین موضوع رقابت را نابرابر می‌کند. در تیم شهید فخار مشهد ۳ بازیکن زیر ۱۷ سال داریم که حضور آن‌ها برای ما ارزشمند است؛ زیرا این فرصت را ایجاد کرده ایم تا آن‌ها بتوانند با بازیکنان باتجربه‌تر و ملی پوش در سطحی بالاتر رقابت کنند. شاید نتیجه این جوان گرایی را بعد از هر بازی نبینیم و خبر شکست تیم، همه ما را ناراحت کند؛ اما قطعا چند سال دیگر این بازیکنان مشهدی حرف‌های زیادی برای گفتن در تیم ملی و سطوح بالا خواهند داشت و ما فعلا به آن هدف چشم دوخته ایم.

اقبال تأکید کرد: حقیقت ماجرا این است که ما هم از قرار گرفتن روی سکو‌های اول تا سوم بدمان نمی‌آید، اما شرایط فعلی اجازه مانور به ما نمی‌دهد. هیئت استان هزینه تیم را می‌پردازد و این در حالی است که در این ۲ سال هیئت‌ها درآمدزایی نداشته اند. در صورت وجود اسپانسر، ما هم می‌توانستیم با جذب دو سه بازیکن مطرح به پیروزی دست پیدا کنیم. بچه‌های تیم نیز از این شکست‌ها ناراحت اند، اما حریفان بسیار قدرتمند هستند و هر کدام خود را برای رسیدن به سکو آماده کرده اند. رقابت با آن‌ها و هزینه‌هایی که انجام داده اند، سخت است و امیدوارم مدیران و رسانه‌ها این موضوع را درک کنند و از استعداد‌های شهرمان بیشتر حمایت کنیم.

هزینه سنگین رفت و آمد

سرمربی تیم شهید فخار در لیگ برتر تصریح کرد: متأسفانه نحوه برگزاری لیگ امسال هم ما را با چالش روبه رو کرده است. هر هفته باید راهی یک شهر شویم و همین موضوع هزینه زیادی را برای تیم‌ها به همراه دارد. با وجود اعلام نارضایتی به فدراسیون اعلام شد تا زمانی که کرونا وجود دارد، مسابقات غیرمتمرکز برگزار می‌شود. در ساده‌ترین حالت و سفر با قطار، این هفته رفت و برگشت به کرمان برای ما حدود ۵ میلیون تومان هزینه برداشت. لیگ پنج هفته‌ای است که هر تیم باید در ۸ دیدار به میدان برود و فقط ۲ بار میزبان هستیم.

نایب رئیس بانوان هیئت بدمینتون خراسان رضوی درباره غیبت تیم پونای مشهد در ۲ دوره اخیر گفت: پونا ۳ سال پیش روی سکو رفت و در آن زمان حدود ۲۰ میلیون هزینه بازیکن غیربومی داد تا به این عنوان رسیدند؛ اما در ۲ سال اخیر به دلیل شیوع کرونا، آکادمی پونا نیز با چالش‌هایی روبه رو شد. سال گذشته به جای لیگ برتر در لیگ یک بازی کردند که صعود نکردند. امسال شنیده می‌شود در لیگ یک هم حضور نخواهند داشت. باشگاه‌های ورزشی در این مدت به دلیل تعطیلی‌های زیاد با مشکلات مالی زیادی روبه رو شدند و جای خیلی از باشگاه‌ها در لیگ‌های مختلف خالی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->